Pel que fa l’educació
sempre s’ha considerat que s’ha de proporcionar als alumnes eines per tal de
que puguin participar a la societat del coneixement i obtinguin els resultats
acadèmics esperats, però en el moment en què s’han introduït les tecnologies ha
calgut una reforma en la pedagogia, ja que es tracta d’un model més específic
de l’aprenentatge.
Un d’aquests canvis pedagògics
dels quals parlem fa referència a les aules creatives, aquestes canvien la forma
tradicional d’impartir classes, i directament això afecta als mestres. Aquests
mestres estan formats per impartir un model de classe concret, i en el moment en què això canvia, aquests es
veuen obligats a tornar a formar-se. Tot i això no crec que sigui un aspecte
negatiu, els mestres són uns dels guies de la societat i si la societat avança
amb les tecnologies, aquestes, també haurien de participar en l’àmbit educatiu.
Però per fer aquesta tasca adequadament és necessària una formació prèvia dels
professors i professores, per tal que aquests puguin mantenir-se al dia dels
avenços tecnològics i virtuals. Molts cops són els alumnes els que tenen més
coneixements de tecnologia que no pas els seus mestres.
Les iniciatives que
es prenen doncs per tal de realçar les TIC dins de l’àmbit educatiu és la incorporació de dispositius electrònics
a les aules, com els projectors, les pantalles digitals.. Tot i així, sense considerar prèviament com
aquests poden afectar i canviar l’estil d’ensenyament actual.
Crec que en una
societat tant dinàmica i canviant com en la que vivim, no s’ha de veure com un
gran obstacle la incorporació de les tecnologies a l’educació. Trobo correcte
que s’iniciï amb aquesta proposta i aquestes idees, i un cop provades, si no
han funcionat correctament, ja es modificarà tot allò que no ha donat bon
resultats pels estudiants.
Aquest és un video que explica d'una
manera molt clara i precisa, les idees que he exposat anteriorment.
FONTS CONSULTADES:
- Bartolomé. A. (2008) Web 2.0 and New Learning
Paradigms. eLearning Papers, 8, pp 1-10. Abril
2008. [en línia]: http://elearningpapers.eu/en/elearning_papers
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada