dijous, 15 de novembre del 2012

Aules creatives i mestres del segle XXI

Actualment hi ha hagut una gran innovació tecnològica, i més encara si ens fixem en els àmbits educatius. A les escoles en els últims anys trobem la incorporació dels medis digitals i tecnològics a les aules, fins el punt que s’ha convertit en una prioritat política a Europa.

Pel que fa l’educació sempre s’ha considerat que s’ha de proporcionar als alumnes eines per tal de que puguin participar a la societat del coneixement i obtinguin els resultats acadèmics esperats, però en el moment en què s’han introduït les tecnologies ha calgut una reforma en la pedagogia, ja que es tracta d’un model més específic de l’aprenentatge.

Un d’aquests canvis pedagògics dels quals parlem fa referència a les aules creatives, aquestes canvien la forma tradicional d’impartir classes, i directament això afecta als mestres. Aquests mestres estan formats per impartir un model de classe concret,  i en el moment en què això canvia, aquests es veuen obligats a tornar a formar-se. Tot i això no crec que sigui un aspecte negatiu, els mestres són uns dels guies de la societat i si la societat avança amb les tecnologies, aquestes, també haurien de participar en l’àmbit educatiu. Però per fer aquesta tasca adequadament és necessària una formació prèvia dels professors i professores, per tal que aquests puguin mantenir-se al dia dels avenços tecnològics i virtuals. Molts cops són els alumnes els que tenen més coneixements de tecnologia que no pas els seus mestres.

Les iniciatives que es prenen doncs per tal de realçar les TIC dins de l’àmbit educatiu  és la incorporació de dispositius electrònics a les aules, com els projectors, les pantalles digitals..  Tot i així, sense considerar prèviament com aquests poden afectar i canviar l’estil d’ensenyament actual.

Crec que en una societat tant dinàmica i canviant com en la que vivim, no s’ha de veure com un gran obstacle la incorporació de les tecnologies a l’educació. Trobo correcte que s’iniciï amb aquesta proposta i aquestes idees, i un cop provades, si no han funcionat correctament, ja es modificarà tot allò que no ha donat bon resultats pels estudiants.  


Aquest és un video que explica d'una manera molt clara i precisa, les idees que he exposat anteriorment. 

FONTS CONSULTADES: 
- Bartolomé. A. (2008) Web 2.0 and New Learning Paradigms. eLearning Papers, 8, pp 1-10. Abril 2008. [en línia]: http://elearningpapers.eu/en/elearning_papers


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada