dilluns, 10 de desembre del 2012

Web 2.0 and new learning paradigms



Web 2.0, aquest concepte tant sentit arreu des de l’any 2004 ha esdevingut un concepte clau en el món de Internet, i també en el món de l’ensenyament. En aquest últim cas, és més aviat conegut com eLearning 2.0.

Tot i no ser un paradigma que potenciï l’educació a distància mitjançant les tecnologies, poc a poc, el món de l’educació i l’aprenentatge es va endinsant en el món virtual. Antonio Bartolomé, autor d’aquest article que estem tractant, destaca alguns d’aquests petits canvis que hi ha hagut en el sistema educatiu:
            S’ha potenciat la capacitat d’estudiar en qualsevol lloc i en qualsevol moment gràcies al ràpid accés a la informació i a la gran quantitat de dispositius que tenen els estudiants a les seves mans.
            L’ús de la intel·ligència col·lectiva, en quan tothom es forma contínuament i tothom és capaç d’aportar coses noves per a la resta.
            La facilitat d’accés a la informació i el fet que sempre estigui a la nostra disposició. Sempre i quan parlem de informació penjada a la red.
            La multitud d’elements i dispositius que actualment tenim a l’avast i que ens permeten estar al dia i connectats amb la societat a tot moment.

Tots aquests són alguns dels canvis que la societat rep voluntària o involuntàriament de tot el que fa referència a Web 2.0. En aquest cas s’està referint en tot cas a títol individual i no als canvis que fan les institucions i empreses.
Una reflexió que fa Antonio Bartolomé al final de l’article, i que he trobat molt interessant és que a la llarga una actitud d’aprenent a distància serà el desenvolupament d’una educació no formal que posarà fi a la separació entre aprenentatge i estudi. 



FONTS CONSULTADES: 
- Bartolomé,A (2008): Web 2.0 and New Learning Paradigms. eLearning Papers.8.Pp,1-10. April 2008. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada