En aquest article, l'autor és Teemu Arina,
però del que parla no és un fet que hagi investigat ell sinó que en tot moment
fa referència a l'aprofundiment que el seu amic Eric Davidove va fer al
respecte de l'aprenentatge eficaç.
Aquesta mena d’aprenentatge
no és el que sovint coneixem, o el que majoritàriament s’ha dut a terme al
llarg dels anys, el qual consistia en adquirir i recordar una gran quantitat d’informació
i conceptes ( 70 Superlearning), sinó que es basa en l’aprenentatge dels
últims anys, el més innovador i que poques persones el coneixen o bé el
consideren eficaç. Aquest es el que utilitza tots aquests espais desordenats
que disposa Web 2.0 d’una manera activa per adquirir un coneixement que permeti
co-crear per tal d’aconseguir resultats superiors.
Segurament quan
parlem d’un ensenyament que potencia les eines que ofereix web 2.0, pensarem en
millors resultats per part dels alumnes a causa de la proximitat d’aquest
ensenyament amb les noves tecnologies i aquelles eines que normalment els
estudiants d’aquesta era utilitzen dia a dia.
Anteriorment es
parlava de Escola 1.0, aquest es basava en adquirir i aconseguir la màxima
quantitat d’informació, això és vist positivament, però com tot en aquests
temps en què ens referim a la modernitat líquida el que era l’escola 1.0 ha
canviat. I aquest canvi s’ha anomenat Superlearning, això es tracta
fonamentalment de no només adquirir informació sinó de potenciar al màxim la
participació.
Trobo molt
interessant ambdós conceptes i l’avenç que ha fet per arribar a considerar Superlearning,
és important que l’ensenyament no sigui unidireccional sinó que aquesta idea de
co-creació es fomenti i s’escampi, ja que crec fermament en què tothom té
alguna cosa a ensenyar i a aportar.
Adjunto un video molt clar del que és considerada la revolució de l'aprenentatge.
FONTS CONSULTADES:
- Teemu, Arina. (2008): Super Learning? Teemu Arina. Entrada publicada el 07/05/2008.
http://tarina.blogging.fi/2008/05/07/super-learning/ [en línia 10/12/2012]
- http://www.youtube.com/watch?v=_cDcQlwH7Yg [en línia 10/12/2012]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada