dimarts, 12 de novembre del 2013

Una carta per a la Tània d'un educador social


Hola Tània, sóc el Quique un educador social. Segurament només veient que són un educador social més, com tants altres amb els que deus haver parlat i conegut, vulguis deixar de llegir aquesta carta, i realment respecto la teva decisió ja que estàs amb el teu dret de fer-ho. Només vull dir-te que si tinc aquest interès per parlar amb tu i coneixe't no és per donar-te lliçons morals ni per jutjar allò que fas o deixes de fer, només m'agradaria saber el que penses tu. 

Si ara mateix, estàs llegint això el més segur és que alguna cosa que t'hagi cridat l'atenció i no has llençat la carta automàticament. Gràcies , per l'oportunitat. 
Com ja deus saber i imaginar he estat parlant amb els teus pares, i crec que tots dos sabem que necessiten algo d'ajuda i crec que entre tu i jo podríem facilitar la situació a casa; per això crec que amb el que m'han explicat ells no en tinc prou, i per tant m'agradaria poder-te entendre,  ja que pel que veig ells no ho acaben de saber fer. Sense cap compromís, tu esculls si vols veure'm i que tinguem un espai per parlar, o deixar-ho per un altre moment: com ja t'he dit, ets lliure d'escollir i jo no sóc ningú per posar-me en les teves decisions. 

En el cas que acceptis la meva proposta, em podràs trobar al Casal de Joves del barri a les tardes, passa't-hi quan vulguis! 

Gràcies. 

Tenint en compte que la majoria d'aquests joves com la Tània passen per mans de molts professionals, psicòlegs, psiquiatres, pedagogs i educadors socials.. crec que és important veure que potser ells estan cansats d'explicar sempre la seva versió partint de que ells són el problema, i és ben normal. 
Però el més segur és que ells no siguin un problema en si, sinó que únicament travessen un moment difícil, i com bé he esmentat en el cas de la Tània no són entesos pels que l'envolten. 

És important doncs, partir de la no-obligació, no estan obligats a parlar amb aquests professionals i molt menys a obrir-se a nosaltres amb total facilitat. Els sentiments són complicats d'extreure i més si parlem amb persones que no coneixem; per aquest motiu cal mostrar confiança, una confiança corresposa tu confies en ell/a i ell/a pot confiar amb tu. Trobar-se en un espai còmode i informal i saber escoltar en tot moment, els silencis també són importants i diuen molt de la persona, no caiguem en l'error de voler omplir aquests espais sense paraules. 

Però, no hem d'oblidar que cada persona és un món, i depenent de la història, l'edat, el context, la situació... la nostra manera d'establir el vincle haurà de ser diferent, sinó difícilment podrem contactar amb la persona i establir una relació de proximitat. 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada